449
0
Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) презентували переклад чергового мінізвіту за результатами міжнародного дослідження PISA-2015. Звіт присвячений аналізу впливу соціальної різноманітності в закладах освіти на справедливість і рівність у навчальних досягненнях учнів.
Ця тема є актуальною в контексті реформування системи середньої освіти відповідно до концепції Нової української школи (НУШ). Зокрема, запровадження конкурсного відбору до академічних ліцеїв із 2027 року може спричинити посилення соціальної та академічної нерівності. Ускладнює ситуацію також зростання популярності приватних шкіл, доступ до яких здебільшого мають діти з родин із високим соціально-економічним статусом та доходом.
Мінізвіт акцентує увагу на таких питаннях:
Аналітики УЦОЯО наголошують на важливості вивчення світового досвіду для вдосконалення національної системи освіти.
У коментарі вебресурсу “Нова українська школа” директорка УЦОЯО Тетяна Вакуленко висловила думку, що ризики збільшення нерівності доступу до якісної освіти у профільній школі можна компенсувати за рахунок цілого комплексу державних заходів, які портібно впроваджувати спільно із суспільством.
Крім того, проблема зарахування до академічних ліцеїв має ще один вимір, оскільки неможливо забезпечити справедливий і прозорий відбір до академічних ліцеїв без зовнішнього незалежного оцінювання після 9 класу.
Тому пані Вакуленко наголошує, що важливо запустити пілотні проєкти, насамперед, для 4-х класів, які стануть базисом для майбутнього ЗНО у 9-х класах. “Це буде зовсім інший формат, відмінний від класичного ЗНО, до якого всі звикли. Оцінювання проводитимуть у школі вчителі за методиками та завданнями, які надасть УЦОЯО”, - пояснила пані Тетяна Вакуленко, наголосивши, дуже важливо змінювати філософію оцінювань та більше довіряти вчителям.
Ознайомитися з матеріалами дослідження можна на офіційній сторінці PISA.
Нагадаємо, раніше ми розповідали про навчальний час учнів поза розкладом. Наступний мінізвіт буде присвячений питанням соціальної згуртованості у шкільних громадах.
Обговорення