Теми статті: батькам, вчителям, директорам, навчання доброчесності
11 Вересня 2020
6 383
0
Навчання дітей бути доброчесними (або integrity education) – означає не лише вчити їх не брехати (“integrity” з англійської – “чесність”). Людина, у якої глибоко закладено “integrity”, не буде красти, просити чи давати хабарі, списувати правильні відповіді на іспиті, видавати чужий інтелектуальний чи творчий доробок за свій.
Також “integrity” можна перекласти як “цілісність”. У цьому контексті навчання бути доброчесними означає формувати цілісні особистості, чий характер триматиметься на чесності та послідовності.
Нижче пропонуємо вам три активності, які можна використовувати на уроках для навчання учнів бути доброчесними.
Усі ігри ми взяли з посібника Організації економічного співробітництва та розвитку:
education-for-integrity-webРівень: початкова і середня
Час: 15 хвилин
Конкретна мета навчання: учні можуть розробити прозору процедуру
Спеціальні ресурси: немає
Попередні знання: жодних
Методика проведення:
Примітки:
Прозорість та справедливість – це не завжди одне й те ж. Наприклад, міський голова може вирішити зберегти всі гроші для власної родини. Хоча це не справедливо, було б прозоро, якби міський голова розповів усім, скільки спочатку було грошей, і про причини, щоби забрати все собі.
Рівень: початкова і середня
Час: 15 хвилин
Конкретна мета навчання: учні можуть порівнювати моральність давання і отримання хабарів
Спеціальні ресурси: відповідні плакати про належне управління, підзвітність та прозорості тощо; папір та маркер необов’язкові, якщо таблиця скопійована на графік
Попередні знання: розуміння, що таке хабарництво
Методика проведення:
Будинок згорає, а жінка втрачає всі документи. Потім вона йде отримати нові примірники. В офісі канцелярії кажуть, що на підготовку документів знадобляться три місяці. Жінка відчуває себе розчарованою і запитує, чому це має тривати так довго. Службовець відповідає, що це через брак персоналу в офісі. Потім додає, що якщо жінка сплатить додатково безпосередньо йому, і якщо вона нічого не скаже начальнику, то це можна зробити за тиждень. Жінка сплачує додатковий збір.
Жінка хоче започаткувати бізнес. Він вимагає низки ліцензій. Жінка телефонує в установу, яка видає ліцензії, і домовляється про зустріч із директором. На зустрічі жінка виявляє, що в директора є хворий син. Вона пропонує оплатити всі медичні рахунки, а натомість директор надасть копії всіх ліцензій.
Примітки:
Згідно з законом, дуже важко сказати, що один завжди винний більше за інших. Це дійсно залежало б від ситуації. У законах більшості країн підсудного визнають невинним або принаймні судитимуть менш суворо, незалежно від того, чи він / вона є давачем чи отримувачем хабара, якщо видно, що цю особу примусили дати або взяти хабар.
Рівень: початкова і середня
Час: 15 хвилин
Конкретна мета навчання: учні можуть визначити джерела корупції
Спеціальні ресурси: папір та маркер, якщо таблиця скопійована на графік
Попередні знання: значення слів “хабарництво” та “корупція”
Методика проведення:
№ | Люди або організації | Найбільш відповідальні | Частково відповідальні | Не відповідальні |
1 | Лідери нашого уряду | |||
2 | Багатії | |||
3 | Політики | |||
4 | Релігійні лідери | |||
5 | Бізнесмени | |||
6 | Жертви корупції | |||
7 | Наші батьки | |||
8 | Мої друзі | |||
9 | Я |
Примітки:
Відповіді будуть різними.
Однак треба зазначити, що особи, які не мають безпосереднього залучення, можуть взяти на себе хоча б частину провини, якщо вони не виступають проти корупційних дій та не намагаються притягнути до відповідальності тих, хто їх спричинили. Якщо винні в корупції відчують, що навряд чи їм протистоїть велика група людей, вони продовжуватимуть порушувати правила та закони.
Вони відчують, що вони – вище закону. Корупція майже завжди вимагає секретності.
Ви маєте спонукати учнів обговорити причини, чому “хороші люди нічого не роблять”.
Можливі причини:
Потім можна продовжити й описати рішення для кожного з них – наприклад, якщо вони не знають, то скажіть їм.
Читайте також “Чому доброчесність – одна з найважливіших якостей і як її прищеплювати в школах”
“Нова українська школа”
Титульне фото: автор – Syda_Productions, Depositphotos
Проєкт “Навчання суспільної доброчесності в українській початковій освіті як довготривалий та ефективний інструмент подолати “побутову корупцію” реалізується у партнерстві з німецькою організацією ChildFund Deutschland (“Дитячий Фонд Німеччини”) за підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини (BMZ)
Більше про проєкт читайте за цим посиланням.
Обговорення