8 556
0
У Міністерстві освіти і науки рекомендують вчителям відмовитися від надмірного тиску на учнів і бажання “виконати програму”. Замість цього, педагогам радять акцентувати на збереженні ресурсів для ефективного навчання та психологічного комфорту.
Про це йдеться в рекомендаціях МОН щодо форм і методів навчання, наданих освітянам.
Зазначається, що навчальний процес повинен бути дозованим, інакше школярі не зможуть ефективно засвоїти та утримати інформацію. Тому вчителі повинні давати можливість учням повертатися до матеріалу в нових контекстах знову і знову.
Зокрема, МОН радить мінімізувати домашні завдання та самостійні роботи. Тривалість самопідготовки повинна бути обмеженою:
Для учнів 1-2 класів завдання на самопідготовку давати не рекомендують.
Педагогів закликають ставитися до втрати концентрації (власної та учнів) із розумінням, віддавати перевагу формувальному оцінюванню, а помилки сприймати як природну частину процесу, а не як привід для покарання.
“Дозвольте собі гнучкість у плануванні та модифікації навчальної діяльності. Тема, що зазвичай потребує одного уроку, щоб викладати в класі, імовірно, під час дистанційного навчання забере вдвічі більше ресурсу. В умовах війни (сигнал “Повітряна тривога” й перехід у сховище, стресові ситуації тощо) це забере ще більше часу”, – йдеться в рекомендаціях.
При організації навчання МОН також закликає враховувати зміни у психологічному стані учнів. Перш за все, учителям слід приділити увагу:
Психологи рекомендують уникати травмуючих тем і не використовувати метафори або образи, пов’язані з військовою технікою, у іграх чи під час занять.
Раніше ми розповідали, що, за даними дослідження, половина шкіл у прифронтових регіонах має пошкодження.
Титульне фото: Ліцей №241, НУШ
Обговорення