До уваги вчителів! Тема “Пошуки і знахідки” з інформатики для 3-го пілотного класу (січень)

З’явилася тема “Пошуки і знахідки” з інформатики для 3-го пілотного класу.

Матеріали доступні за цим посиланням або нижче.

КЛЮЧОВІ СЛОВА ДЛЯ ПОШУКУ

Чи все знає Google? Чи все можна знайти в інтернеті?

На першому уроці цього розділу вчимося підбирати ключові слова, шукати і знаходити.

Пошукова система, адаптована для використання учнями 3-го класу, доступна тут.

3_5_1 Пошук в Інтернеті

Завантажити документ можна за цим посиланням

3_5_1 Пошукові слова_вправа

Завантажити документ можна за цим посиланням

АВТОРСЬКЕ ПРАВО ТА ІНТЕРНЕТ

Чи можна довіряти всьому, що знайдене в інтернеті?

Другий урок присвячено авторському праву та, в принципі, авторству того, що ми знаходимо в інтернеті. З одного боку, автора потрібно знати, щоб засвідчити його авторство, а з іншого – ще й для того, щоб могти оцінити якість інформації.

Вправа допомагає зрозуміти, що відрізнити правдиву і неправдиву інформацію може бути зовсім непросто. Але не це означає, що можна цим знехтувати.

3_5_2 Авторське право та Інтернет

Завантажити документ можна за цим посиланням

Вправа “Авторське право та безпечний Інтернет”.

ПОРІВНЯННЯ ТЕКСТІВ З ОМАНЛИВОЮ ТА ПРАВДИВОЮ ІНФОРМАЦІЄЮ

Чи все правда, що написано в інтернеті? Навіщо вчитись, якщо все можна знайти в інтернеті?

Третій урок – про розрізнення правди й омани в текстах чи картинках. На слайдах наведені фото з нідерландського парку Мадюродам, де створена збірка мініатюрних будівель. Тому ворона – цілком правдиво така велика на тлі палацу. Для підтвердження – інші фото з того парку, і його ж можна поґуґлити з учнями.

У якості вправ пропонують скласти перелік правдивих і неправдивих цікавинок й укласти його стікерами або електронно з допомогою padlet.com, en.linoit.com чи flinga.fi.

Також пропонують переконатись, що вчитись варто, аби розпізнавати неправдиву інформацію серед всього, що є в інтернеті і не тільки.

3_5_3 Порівняння текстів з оманливою та правдивою інформацію

Завантажити документ можна за цим посиланням

5 запитань до тексту, щоб визначити його правдивість:

  1. Хто це написав? (якщо невідомо – то це підозріло);
  2. Які підтвердження наводяться? (якщо це неоднозначне питання – мають бути кілька джерел);
  3. Коли це опубліковано? (якщо це останні новини – то варто це перевірити);
  4. Де це опубліковано? (повідомлення медіа з перевіреною репутацією більш надійні);
  5. Які відчуття це провокує? (фейкові новини провокують сильні емоції).

Запропоновано вправи з “Медіаграмотність у початковій школі: посібник для вчителя” (втори: Волошенюк О. В, Ганик О. В., Голощапова В. В, Дегтярьова Г.А, Іванова І. Б., Кожанова А. Ю., Пиза Г. Ю., Шкребець О. О, Янкович О. І.)

Дивіться також “Модельну програму з інформатики для 3-го класу НУШ (+дві теми)” та теми “Алгоритм” і “Моделі”

“Нова українська школа”

Титульне фото: автор – Wavebreakmedia, Depositphotos

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber

Матеріали за темою

Обговорення