Теми статті: батькам, вчителям, директорам, інформатика, НУШ, пілотні класи, початкова освіта
15 Лютого 2021
19 491
0
З’явились матеріали до теми “Цифрові пристрої” з інформатики для 4-го пілотного класу “Алгоритми і програми”.
Авторка — Оксана Пасічник.
Матеріали доступні на цьому сайті або нижче.
У розділі “Цифрові пристрої” (1 місяць) розглядаємо можливості комп’ютерних пристроїв, зумовлені їхніми основними складовими, добираємо пристрої для виконання задач чи отримання даних.
У 3 класі ми знайомились з складовими комп’ютера, складаючи його (вправа з книги “Пригоди у країні програмування” (Завантажити інструкцію до гри). Зараз можна зупинитись трошки докладніше на тому, які функції/можливості відкриваються для пристрою, коли він має певні компоненти.
Пригадавши назви типових складових комп’ютерів (як стаціонарних, так і переносних), звертаємо увагу на те, що є спільні складові, точніше їхні групи — і вони визначають можливості цих пристроїв. Наведені посилання на 3D моделі комп’ютерів у програмі Mozabook (безкоштовно можна відкривати 5 моделей щотижня).
Так, принциповим елементом комп’ютера є процесор, і він є не лише в типово комп’ютерних пристроях, але й в роботах різних видів. Пропоную познайомитись з кількома сучасними роботами і подумати, з яких елементів вони складаються.
Можна влаштувати змагання — хто знайде/зауважить більше комп’ютерних пристроїв впродовж тижня (завдання за матеріалами).
На другому занятті можна поговорити про різні пристрої введення та виведення інформації у комп’ютери. Це можуть бути як звичні клавіатура з мишкою, так і датчики та сенсори.
Також цікаво поміркувати і пофантазувати, яких пристроїв введення/виведення інформації нам (поки що) бракує.
4_22 Пристрої введення та виведення інформації
Наостанок говоримо про історію, та майбутнє, комп’ютерних технологій. Оглядаємо давні пристрої для обчислень, адже саме для цього створювались, в першу чергу, комп’ютери. Вивчати дати і конкретні пристрої, звичайно, потреби немає. Порівнюємо пристрої, які існували раніше з сучасними, розпитуємо старших про те, яким чином виконувались задачі раніше: обчислення, друкування тексту, передавання повідомлень тощо.
Пропоную подумати, яким чином можна вдосконалити знайомі пристрої, на основі вже здобутих знань: запропонувати додати до них пристрої введення/виведення інформації, спробувати це намалювати чи описати словесно.
А ще — подумати, чи добре би було замінити роботами людей? Чи може роботи взагалі не потрібні? Відповідь завжди однозначна, чи можуть бути різні ситуації?
Також варто розглянути типові проблемні ситуації та можливі способи їх виявлення та вирішення (від перевірки підключення до мережі живлення до перевірки наявності паперу в принтері чи налаштування яскравості монітора). Слід проговорити, що не всі способи вирішення можна застосовувати дітям! Але деякі — цілком доступні, а решту — потрібно вміти правильно сформулювати і передати відповідальним дорослим.
4_23 Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією (1)
При підготовці матеріалів теми використано ресурси “Love Letters for Computers” Лінди Люкас.
Додаткові матеріали:
“Нова українська школа”
Титульне фото: Unsplash
Обговорення