Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

Лицем до дитини. Інтегроване навчання до теми “100 днів у школі” у 1-му та 3-му класах

Проєкт “Лицем до дитини” опублікував матеріали для інтегрованого навчання до теми “100 днів у школі” для 1 та 3 класів.

ПЕРШИЙ КЛАС

Фото: Лицем до дитини

Вміння – Зміст – Види діяльності

В темі “100 днів у школі” інтегруються предмети “Українська мова”, “Математика”, “Образотворче мистецтво”, “Художня праця”.

Основні поняття та ідеї, представлені для осмислення під час інтегрованої теми:

  • Кількість не залежить від розміру;
  • Числа використовують у багато різних способів;
  • Кількість предметів можна виміряти.
100-dniv-2007-1kl-1

Завантажити документ можна за цим посиланням

Фронтальні – Групові – Індивідуальні види діяльності

Усна лічба” – фронтальний вид діяльності, який застосовує активні прийоми навчання і сприяє розвитку вміння рахувати, застосовуючи правильну послідовність чисел.

Наші пальчики” – фронтальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Образотворче мистецтво”:

  • розміщує предмети у просторі

результатом якого є кольорові відбитки, загальним числом – 100.

Цікавий словничок” – фронтальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предметів “Українська мова” і “Образотворче мистецтво”:

  • розуміє прочитане;
  • малює з пам’яті, за уявою;

й результатом якого є великий ілюстрований словник, в якому зібрано слова з частинкою “сто”.

Крокуємо до сто” – груповий вид діяльності, який відповідає контрольно-оцінним критеріям та навчальним цілям предмету “Математика”:

  • оцінює наслідки своєї діяльності за орієнтирами;
  • читає… числа;

під час якого учні активно грають у гру за визначеними правилами.

Наша картина” – груповий вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Художня праця”:

  • використовує деталі найрізноманітніших конструкторів

і результатом якого є викладена картина із 100 дрібних предметів.

Прислів’я” – груповий вид діяльності, який відповідає організаційним критеріям та навчальним цілям предмету “Українська мова”:

  • дотримується вимог до оформлення вправ;
  • розуміє прочитане;
  • починає записувати речення з великої букви, у кінці ставить відповідний розділовий знак;

і результатом якого є записані в зошиті прислів’я з дотриманням правил написання речень.

Фото: Лицем до дитини

Словниковий центр – І“, “Словниковий центр – ІІ“, “Знайди сто” – види діяльності парами, які відповідають загальнопізнавальним та організаційним критеріям та навчальним цілям предмету “Українська мова”:

  • виділяє в предметах певні ознаки;
  • дотримується вимог до оформлення вправ;
  • почитнає записувати речення з великої букви, у кінці ставить відповідний розділовий знак
  • розуміє прочитане.

Куточки (Центри) діяльності: “К. малювання“, “К. клею і ножиць“, “К. математики“, “К. читання” – індивідуальні види діяльності, які розвивають вище подані поняття/ідеї та вміння.

100-dniv-2007-1kl-2

Завантажити документ можна за цим посиланням

Інформація для вчителя

Текст “Козенятко, що вміло лічити до десяти” письменника Альфа Пройсена в перекладі з норвезької. Пропонуємо, щоб учителька прочитала учням текст уголос, а учні зручно розмістилися на килимку, на подушечках чи на рушничках на підлозі класу.

Подане пропоноване оформлення класу для проведення інтегрованого дня.

“Лист до батьків” пропонуємо вивісити при вході (у коридорі чи роздягалці) за кілька днів перед початком інтегрованої теми.

100-dniv-2007-1kl-3

Завантажити документ можна за цим посиланням

Роздатковий та практичний матеріал

Картки для групових видів діяльностей: “Крокуємо до сто“, “Прислів’я“, “Словниковий центр – І“, “Словниковий центр – ІІ“, “Знайди сто“.

Картки для індивідуальних видів діяльностей у кутках (центрах): “Заховані малюнки – І“, “Заховані малюнки – ІІ“.

Візуальний словник до теми, який сприяє розвитку вміння читати словами (“Українська мова”, “Читання”).

Візуальний словник і навчання грамоти – 1 клас. Фото: Лицем до дитини

Словникові-карточки складанки до теми, які учні читають, співсталяють із предметами й ілюстраціями та викладають (“Українська мова”, “Читання”).

Вірші-афіші до теми, які пропонуються використати для читання унісоном.

100-dniv-2007-1kl-4

Завантажити документ можна за цим посиланням

Книжечки легкого читання

Книжечки легкого читання призначені для уроків української мови для самостійного читання учнів. Не передбачається, щоб кожна дитина отримала примірник кожної книжечки.

Запропоновані тексти для читання роздруковуються у форматі книжечки на аркушах А4, які зігнувши й скріпивши, пропонується використати під час навчання. Роздрукувати 5 примірників книжечки на клас.

Що є на світі?” підготувала Ольга Зелінська за поняттями та ідеями:

  • Кількість не залежить від розміру;
  • Числа використовують у багато різних способів;
  • Кількість предметів можна виміряти.
100-dniv-2007-1kl-5

Завантажити документ можна за цим посиланням

Книжечка-саморобка

Книжечка-саморобка замінює зошит. Книжечка, в якій учень стає співавтором, призначена для роботи у школі й навчання грамоти 1 клас.

Формат книжчечки передбачає можливість роздрукувати її на папері розміру А4, зігнути, скріпити й використати у класі. Технологія навчання сприяє природному розвитку дитини й заохочує до творчості.

Сто днів у школі” підготувала Ольга Зелінська для розвитку організаціних та загальнопізнвальних навчальних критеріїв і цілей предметів “Українська мова” (“Читання” і “Розвиток письма”), “Математика”, “Образотворче мистецтво”.

100-dniv-2007-1kl-6

Завантажити документ можна за цим посиланням

Матеріали для впровадження інноваційних технологій у початковій школі на тему “100 днів у школі” для 1 класу виготовлені у 2007-му.

Автори:

  • Ольга Зелінська, СЗШ №73, Львів
  • Тетяна Гладищук, ПШ “Дивосвіт”, Львів
  • Ліда Хоршунова, ПШ “Джерельце”, Львів
  • Оля Волощенко, “Школа Радості”, Львів
  • Оксана Даниленко, “Школа Радості”, Львів
  • Вікторія Гуляй, “Школа Радості”, Львів
  • Наталя Древняк, “Школа Радості”, Львів
  • Леся Мурська, “Школа Радості”, Львів
  • Оксана А. Винницька

Матеріали взяти зі сайту проєкту.

ТРЕТІЙ КЛАС

Дидактичний матеріал до теми

Дидактичний матеріал до теми “100 днів у школі”. Фото: Лицем до дитини

Вміння – Зміст – Види діяльності

В одноденній темі “100 днів у школі” інтегруються предмети “Українська мова”, “Читання”, “Математика”, “Розвиток письма”, “Природознавство” та “Художня праця”.

Основні поняття, представлені для осмислення під час інтегрованої теми:

  • кількість не залежить від розміру.
100-dniv-2002-3kl-1

Завантажити документ можна за цим посиланням

Фронтальні – Групові – Індивідуальні види діяльності

Скільки це цікаве “100”?” – фронтальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних умінь та предмету “Математика”:

  • працює в складі творчої групи та самостійно;
  • є активним учасником колективного обговорення завдань і результатів праці;
  • читає, записує і порівнює числа до 1000 (“Математика”);

під час якого учні витинають трафаретки предметів різного розміру, наклеюють та рахують.

“Рахуємо до 100” – фронтальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Математика”:

  • читає, записує і порівнює числа до 1000 (“Математика”)

коли під час дня діти хором рахують від 1 до 100, а інколи й у зворотному порядку. Під час лічби проводяться рухи (наприклад, плескання в долоні, згинання у правий та лівий бік тощо).

“Школа майбутнього” – груповий вид діяльності, під час якого діти розглядають зображення шкіл 100 років тому та обговорюють, як може виглядати школа через 100 років.

“Читання текстів на сто слів” – груповий вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Читання”:

  • інтонаційно виділяє слова, важливі для розуміння тексту (“Читання”);
  • робить необхідні паузи, дотримується інтонування кожного речення (“Читання”).

“100 іменників, які живуть у нашому класі” – груповий вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних умінь (організаційне, загальнопізнавальне):

  • додержується встановленого порядку під час виконання завдань (організаційне);
  • робить висновок-узагальнення з допомогою вчителя (загальнопізнавальне);

коли діти працюють у групах та виписують 10 іменників-назв предметів, які знаходять у класі, на 10 карточок і прикріплюють їх до предметів.

“100 різних слів” – груповий вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Природознавство”:

  • розрізняє комах, риб, земноводних, плазунів, птахів, звірів (“Природознавство”);
  • називає корисні копалини своєї місцевості (“Природознавство”).

“Скільки копійок?” – груповий вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних умінь (організаційні, загальнопізнавальні) та предмету “Математика”:

  • додержується встановленого порядку під час виконання самостійних завдань (організаційні);
  • робить висновок – узагальнення з допомогою вчителя (загальнопізнавальні);
  • читає, записує і порівнює числа до 1000 (“Математика”);

під час якого діти використовують предметний матеріал (копійки), створюють лічильний матеріал (відрисовують копійки) та визначають співвідносне розуміння.

“Скачемо до 100” – груповий вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних вмінь (контрольно-оцінні) та предмету “Математика”:

  • читає, записує і порівнює числа до 1000.

“Стонога” – індивідуальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних вмінь (загальномовленеві) та предмету “Українська мова”:

  • виділяє нові факти, розпізнає невідоме (загальномовленеві);
  • користується додатковою літературою (“Українська мова”);

під час якої дитина вирізає за шаблоном ногу, вибирає собі одне слово із словника з частинкою 100 і малює на нозі малюнок цього предмета.

Оформлення класу – cтонога на стіні. Фото: Лицем до дитини

“Складання казки” – індивідуальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Українська мова”:

  • будує розповідь з опорними словами з 4-5 речень (“Українська мова”).

“Намалюй, що схоже на число 100” – індивідуальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Художня праця”:

  • перетворює цифри на малюнки (“Художня праця”).

“Сходинки” – індивідуальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних (контрольно-оцінних) вмінь:

  • користується способами перевірки (контрольно-оцінні)

під час якої дитина розглядає малюнки та відгадує слова-назви предметів.

“Шукай слово” – індивідуальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних вмінь:

  • контролює послідовність виконання роботи та її проміжні результати (контрольно-оцінне).

“Казочка від Наталочки” – індивідуальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілями предмету “Українська мова”:

  • складає розповіді за опорними словами, малюнками, спостереженнями (“Українська мова”).

“Забавочка” – індивідуальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загальнонавчальних вмінь:

  • додержується встановленого порядку під час виконання самостійних робіт (організаційне).
100-dniv-2002-3kl-2

Завантажити документ можна за цим посиланням

Матеріали для вчителя

Матеріали НУШ для вчителя розраховані для використання у класах під час одноденної теми “100 днів у школі”.

Подані оповідання пропонуються для сприймання учнями на слух. Рекомендується, щоб учителька прочитала тексти вголос, а учні, зручно розмістившись на килимку, подушках чи рушничках, сиділи на підлозі і слухали розповідь.

“Сто казок” – автор Тамара Коломієць (нар. 9.04.1935)
та казки (уривки на 100 слів):

  • “Півник і двоє мишенят” – українська народна казка;
  • “Про двох братів і сорок розбійників” – українська народна казка;
  • “Про трьох братів і пшеницю, що двічі на рік родила” – українська народна казка Закарпаття;
  • “Чотири вітри” – автор Платон Воронько (1913-1988).

Словник слів, в яких є частинка “сто”.

Як додаткове завдання пропонується провести групову роботу. Кожна дитина вибирає собі картинку із предметним малюнком. За однаковими малюнками діти утворюють групи. У коробці розміщені по 4 карточки таких малюнків: листочок, кісточка, столик, пістолет, свисток, наперсток, стопа.

100-dniv-2002-3kl-3

Завантажити документ можна за цим посиланням

Залучення батьків

Заохотити батьків випекти дітям тістечка у вигляді “100”.

Печиво у вигляді 100. Фото: Лицем до дитини

У матеріалах НУШ “Порадник для вчителя” (2017:142) (відкриється нове вікно) (2017:142) описаний такий практичний досвід:

Група вчителів вирішила відсвяткувати сотий день шкільного року особливим способом. Діти були в захопленні від цифри 100 і говорили про свій стоденний досвід перебування у школі.

Батьки також поставилися з ентузіазмом до ідеї відсвяткувати сотий день шкільного життя з усією школою. Група батьків-активістів придумала низку занять для дітей, учителів та інших батьків, які можна провести в цей день.

Кожна дитина принесла в цей день до школи і показала всім 100 предметів одного виду – наприклад, 100 квасолин, камінців, паперових вирізок, рисових зернят або значків. Батьки й діти виявилися дуже вигадливими, придумуючи колекції зі ста предметів.

Батьки з дітьми випікали різну випічку з цифрою 100 і ділилися нею у класі.

Упродовж дня діти спільно з батьками вирішували математичні завдання, в яких фігурувала цифра 100.

Дидактичний матеріал

Дидактичний матеріал для НУШ – це матеріали для вчителя, які можна використати як матеріали для друку в класах НУШ.

Картки діяльності для групового виду діяльності “100 різних слів”.

Карточки з вказівками для групового виду діяльності “Скачемо до 100”.

Інструкція для індивідуального виду діяльності “Сходинки”.

Картка діяльності для індивідуального виду діяльності “Казочка від Наталочки”.

100-dniv-2002-3kl-4

Завантажити документ можна за цим посиланням

Матеріали для впровадження особистісно-орієнтованого навчання, використовуючи інноваційні технології в початковій школі, на тему “100 днів у школі” для 3 класу виготовлені у 2002 році.

Автори:

  • Тетяна Гладищук, ПШ “Дивосвіт”, Львів
  • Іра Гнатик, ПШ “Дивосвіт”, Львів
  • Наталя Дідун, “св. Софія”, Львів
  • Наталя Ренчка, ПШ “Джерельце”, Львів
  • Ліда Хоршунова, ПШ “Джерельце”, Львів
  • Ірина Гнатик, СШ№13, Львів
  • Оксана А. Винницька

Матеріали взяти зі сайту проєкту.

Читайте також “Лицем до дитини. Десятиліття впровадження принципів, які лягли в основу НУШ”

“Нова українська школа”

Титульне фото: автор – pressmaster, Depositphotos

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber

Матеріали за темою

Обговорення