“Лицем до дитини”: матеріали інтегрованих уроків до теми “Яблуко”

Проект “Лицем до дитини” розпочав викладати у відкритий доступ інтегровані та змістовно-модульні програми. Матеріали, розроблені проектом, відповідають новому Держстандарту початкової освіти. Відповідно їх можна використовувати для навчання учнів НУШ.

Дивіться також матеріали “Лицем до дитини” для першого інтегрованого тижня у 1 класі

Тут ми подаємо матеріали для інтегрованих уроків на тему “Яблуко”, а також описи до них, взяті зі сайту проекту.

ВМІННЯ-ЗМІСТ-ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ

У темі “Яблуко” інтегруються предмети “Українська мова”, “Математика”, “Я і Україна”, “Образотворче мистецтво” і “Трудове навчання”.

Основні поняття та ідеї, представлені для осмислення під час інтегрованої теми:

  • Яблуко має характерні ознаки: колір, форму, величину, смак
  • З яблук готують смачні страви
  • Яблука дозрівають восени
Osinni-jabluka-2002-2004-1kl-1

Завантажити документ можна за цим посиланням.

ФРОНТАЛЬНІ-ГРУПОВІ-ІНДИВІДУАЛЬНІ ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ

“Мозковий штурм” – фронтальний вид діяльності проводиться в перший день теми й відповідає навчальним цілям загально-навчальних умінь:

  • говорить вільно, з відповідною силою голосу (загально-мовленнєве)

“Яблука” – фронтальний вид діяльності проводиться відразу після проведення фронтальної діяльності “Мозковий штурм” і відповідає навчальним цілям предмету “Українська мова”:

  • списує слова, подані друкованим шрифтом (каліграфія) при роботі з іменними карточками та паперовими формами яблук

“Наш експеримент” – фронтальний вид діяльності проводиться після екскурсії на базар (або в крамницю де продають яблука) й відповідає навчальним цілям загально-навчальних умінь:

  • виділяє у предметах певні ознаки (загально-пізнавальне)
    під час порівняння двох яблук

“Наша екскурсія на базар” – фронтальний вид діяльності, який відповідає навчальним цілям загально-навчальних умінь:

  • говорить вільно, з відповідною силою голосу (загально-мовленнєве) під час запису спогадів про екскурсію на базар.

“Наша екскурсія на базар” – груповий вид діяльності, який відповідає навчальним цілям предмету “Українська мова”:

  • складає усні розповіді за своїми малюнками (зміст)

“Плаває, тоне” – вид діяльності парами, який відповідає навчальним цілям загально-навчальних умінь та предмету “Математика”:

  • розв’язує задачі на основі практичних дій з предметами (“Математика”)
  • виділяє у предметах певні ознаки (загально-пізнавальне)
    під час дослідження поданих предметів.

“Великі та малі яблука” – вид діяльності парами, який відповідає навчальним цілям загально-навчальних умінь та предмету “Математика”:

  • розв’язує задачі на основі практичних дій з предметами (“Математика”)
  • виділяє у предметах певні ознаки (загально-пізнавальне) у процесі порівняння результатів обрахунків

“Скільки зерняток?” – вид діяльності парами, який відповідає навчальним цілям загально-навчальних умінь та предмету “Математика”:

  • розв’язує задачі на основі практичних дій з предметами (“Математика”)
  • виділяє у предметах певні ознаки (загально-пізнавальне) під час підрахунку зернят

Куточки (центри) діяльності – це індивідуальні види діяльності, які розвивають наступні вміння:

  • “К. розмови” – говорить вільно, з відповідною силою голосу (загально-мовленнєве)
  • “К. слухання” – сприймає розповідь невеликих казок (“Українська мова” – сприймання на слух)
  • “К. цікавих речей” – виділяє у предметах певні ознаки (загально-пізнавальне)
  • “К. математики” – розв’язує задачі на основі практичних дій з предметами (“Математика”)
  • “К. книжки” – складає усні розповіді за малюнками (“Українська мова” – зміст)
  • “К. кольору” – малює з натури яблука (“Образотворче мистецтво”)
  • “К. дослідника” – виділяє у предметах певні ознаки (загально-пізнавальне)
Osinni-jabluka-2002-2004-1kl-2

Завантажити документ можна за цим посиланням.

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

Вірші “Покотились яблучка” (Іроїда Винницька) та “Яблучка” (Леся Храплива) призначені для читання “ехом” та “відлунням”.

Вірші “Яблука доспіли” (Микола Воробйов), “Раз, два, три, чотири, п’ять” та “Спекла мама пиріжок” (усна народна творчість) рекомендується подавати у формі гри “Пальчиковий театр”. Вірш “Пісня з рухами” – додатковий “Пальчиковий театр” до музики.

Казки “Добрий дядечко Яків” (невідомий автор), “Казка про яблуко” (Марина Бєловата Н. Процун), і “Яблуко в осінньому саду” (Василь Сухомлинський) призначені для зачитування учителькою/-лем уголос і сприймання учнями на слух. Вчителька читає тексти вголос, а учні, зручно розмістившись на килимку, подушках чи рушничках, сидять на підлозі і слухають розповідь.

Додатково на розсуд вчительки подаються тексти:

  • “Яблука на стовпцях”, Олесь Гончар
  • “На яблука”, “Яблунька”, Іроїда Винницька
  • “Яблука”, Катерина Перелісна
  • “Яблуко”, Дмитро Павличко
  • “Яблунька”, Петро Король
  • “Яблуньчині діти” та “Яблунька”, Дмитро Іванов
  • “Яблуня”, Дмитро Мегелика
  • “Яблука”, Дмитро Онкович
  • “Яблунька”, Наталя Забіла
Osinni-jabluka-2002-2004-1kl-3

Завантажити документ можна за цим посиланням.

РОЗДАТКОВИЙ ТА ПРАКТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ

Карточки діяльності, на яких діти парами обговорюють та записують завдання, пишуть розповідь (оповідання), читають тексти-вірші, пишуть казку про яблуко “зачарованим почерком”.

Osinni-jabluka-2002-2004-1kl-4

Завантажити документ можна за цим посиланням.

КНИЖЕЧКА ЛЕГКОГО ЧИТАННЯ

Книжечки легкого читання призначені для уроків української мови (читання) для самостійного читання учнями. Не передбачається, щоб кожна дитина отримала примірник кожної книжки. Пропонуємо роздрукувати 5 примірників книжечки на клас.

Запропоновані книжечки легкого читання роздруковуються на аркушах А4 та, зігнувши і скріпивши, пропонуються під час різних видів діяльності.

“Лічилочка” (авторка – Наталя Забіла, ілюстратор – Едвард Козак) надрукована була в дитячому журналі Веселка.

“Різні яблука” підготувала Ліда Хоршунова за поняттями та ідеями:

  • Яблуко має характерні ознаки: колір, форму, величину, смак.
Osinni-jabluka-2002-2004-1kl-5

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Osinni-jabluka-2002-2004-1kl-6

Завантажити документ можна за цим посиланням.

КНИЖЕЧКА-САМОРОБКА

Книжечка-саморобка або замінює учнівський зошит. Використовуючи книжчечку-саморобку учень стає співавтором. Така робота проводиться в школі, а не вдома.

Формат книжечки передбачає можливість роздрукувати її на папері розміру А4, зігнути, скріпити й використати в класі. Технологія навчання сприяє природному розвитку дитини й заохочує до творчості.

Для цієї теми пропонується “Моя перша книжечка про яблуко”, яку підготували Ірина Гурка, Наталя Кириленко та Ольга Зелінська для розвитку загальнопізнавальних навчальних критеріїв:

  • виділяє в предметах певні ознаки та цілей предметів
  • списує слова, подані друкованими шрифтами (“Українська мова” – каліграфія)
  • розв’язує задачі на основі практичних дій з предметами (“Математика”)
  • малює з натури (“Образотворче мистецтво”).
Osinni-jabluka-2002-2004-1kl-7

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Матеріали для впровадження інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання у початковій школі на тему “Яблуко” для 1 класу виготовлені у 2002-2004 роками.

Автори: Оксана Гаркало (СШ №2, с. Зимна Вода, Львівська область), Галина Грибик (ПШ св. Софії, Львів), Ірина Гурка (СШ №64, Львів), Оля Дида (ПШ св. Софії, Львів), Ольгя Зелінська (СШ №73, Львів), Наталя Кириленко (ДНЗ №105, Львів), Ліда Хоршунова (ПШ “Джерельце”, Львів), Тетяна Шевців (ПШ “Джерельце”, Львів), Оксана А. Винницька-Юсипович.

“Нова українська школа”

Титульне фото: автор – Observer, Depositphotos

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber

Матеріали за темою

Обговорення