Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

“Тепер я знаю”: стартував безплатний 5-тижневий курс з української мови та математики для школярів від ГО “Смарт освіта”

Позитивний досвід проведення кетч-ап класів у 2022 році, що вилився в сотні вдячних відгуків дітей-учасників та їхніх батьків, надихнув ГО “Смарт освіта” на продовження проєкту. Цьогоріч кетч-ап класи отримали назву “Тепер я знаю”. На онлайн-уроки запрошують учнів 4–10 класів. Проєкт орієнтований насамперед на дітей, які не мали змоги повноцінно опанувати шкільну програму й мають труднощі з предметами.

Перша хвиля проєкту вже триває та завершиться 25 липня, друга – стартує 17 липня та триватиме до 20 серпня, а третя – з 3 до 25 серпня.

За 5 тижнів діти зможуть “наздогнати” пропущені теми з української мови й математики та вивчати нове за допомогою креативних методик викладання, практичних завдань, ситуацій із повсякденного життя.

У статті “Нової української школи” читайте:

  • на яких математичних компетентностях акцентують у курсі;
  • що взяли за основу кожного уроку з української мови;
  • що кажуть учасники та їхні батьки про кетч-апи минулого року.

ЧИМ ОСОБЛИВІ ЗАНЯТТЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА МАТЕМАТИКИ: КОМЕНТАРІ МЕТОДИСТІВ

Ідейники “Тепер я знаю” називають його “проєктом про знання тут і зараз”. Вчителі кетч-ап класів не обмежуються скупою теорією, а дають ту інформацію, яку учні точно зможуть інтегрувати в життя.

Навчальну програму розробили досвідчені методисти: з української мови – Наталія Вінницька, а з математики – Юрій Чоп’юк.

“Під час першої хвилі проєкту “Тепер я знаю” ми почали працювати з учнями, які цього року закінчили 4 клас. З колегами вирішили зробити акцент на темах, які поглиблять знання дітей і допоможуть їм не заплутатися в математичному світі, – ділиться враженнями Юрій Чопʼюк.

Юрій Чопʼюк

Також звертаємо увагу на аспекти, яких немає в навчальній програмі взагалі, або на них роблять невеликий акцент лише в окремих класах. Це, зокрема, вміння дітей читати, аналізувати й розуміти тексти. Я неодноразово чув відгуки про те, що діти не розуміють текстів задач, і тоді проблема не в здатності працювати із числами чи формулами, а в самому розумінні умови. Цей аспект ми розширюємо в програмах для всіх класів.

Також ми поглиблюємо навички аналізу таблиць і схем. Діти повинні зчитувати інформацію, подану в різному вигляді – таблиці, діаграми, графіки тощо. Ми використовуємо різні види візуалізації. Це важливо розвивати, тому що без набуття таких навичок дітям буде складно впоратися з різними типами аналізу даних, особливо в старшій школі”.

Юрій додає, що важливо також навчити дітей працювати за алгоритмами, тому вчителі подають математичні завдання, паралельно демонструючи шляхи розв’язання. Ця компетентність допомагає побачити, чи може дитина повторити за алгоритмом, розширити його і продовжити, у такий спосіб починаючи мислити ширше.

Також вчителі курсу хочуть розвивати в дітей вміння передбачати результати та аналізувати їх. Кетч-ап класи враховують шкільний стандарт, водночас подають теми якомога цікавіше, з більшою кількістю візуалізації та прикладних аспектів.

Проєкти ГО “Смарт освіта” завжди непересічні та актуальні, тому для розробки методичних кейсів необхідно було використати матеріали, які допомогли б дитині не тільки заповнити прогалини в знаннях із певних тем, а і спонукали б звернутися до власного досвіду, до повсякденного життя, – каже методистка з української мови Наталія Вінницька.

Наталія Вінницька

З огляду на те, що нас щодня оточує інформація у вигляді текстів різних жанрів (уривки з художніх творів, статті з газет і журналів, інструкції, рекламні оголошення, географічні мапи тощо) з різними формами представлення (діаграми, малюнки, графіки), за основу кожного уроку ми запропонували роботу з текстом”.

Післятекстові завдання спонукають дитину до пошуку інформації, її тлумачення та розуміння, оцінювання і застосування в реальному житті.

  • Прочитати інформацію з квитка й потрапити на виставу,
  • поставити розділові знаки й змінити зміст повідомлення,
  • прочитати новину в соцмережах і проаналізувати її на достовірність,
  • висловлювати свої думки усно та письмово – ось короткий перелік того, про що курс “Тепер я знаю” з української мови.

Викликом для нас став формат навчання. Це й уроки з учителем, і заняття на навчальній платформі Moodle. Необхідно було продумати таку інтеграцію, щоб учитель/учителька не просто супроводжували учня на платформі курсу, а спонукали до діяльності, урешті-решт навчили ефективно вчитися, – додає Наталія.

Однозначно, проєкт важливий і для дітей, які хочуть компенсувати освітні втрати, і для вчителів, які шукають інструменти для подолання таких втрат.

До речі, учителі, які беруть участь у проєкті, мають змогу додавати власні матеріали на платформу на свій розсуд залежно від рівня груп та поступу кожної дитини. Академічна свобода вчителя – ще одна особливість проєкту”.

ПРИГАДУЄМО, ЯК ВІДБУВАЛИСЯ КЕТЧ-АП КЛАСИ МИНУЛОГО РОКУ

У 2022 році проєкт був орієнтований на школярів 5–11 класів та допомагав надолужити втрачене через повномасштабне російське вторгнення. Упродовж 5 тижнів діти поглиблювали знання з математики, англійської та української, фізики, біології та хімії.

Минулоріч кетч-апи відбувалися у двох форматах:

  • онлайн у проєкті взяли участь 2 000 українських дітей;
  • офлайн-уроки відбулися в чотирьох школах Львова, їх відвідали 1 000 школярів із різних областей України, які на той час мешкали в місті.

Загалом під час проєкту у 2022 році провели 1 479 онлайн та 1 465 очних уроків. Учителі готували цікаві розробки, роздруківки, а головне – не задавали домашніх завдань. Втім, учні самі просили їх про домашку, а дехто навіть відповідально надсилав свої роботи на перевірку.

Відгуки від батьків та дітей:

Ольга Фітьо, мама учня 7 класу: “Дуже вдячна за такий крутий проєкт для дітей. Адже останні три роки наші діти навчаються в умовах карантину і якість знань не зовсім така, як треба. До того ж їм бракує соціалізації та комунікації між собою. Тому класно, що був проєкт літньої школи, де діти могли не тільки відновити знання, підучити, пригадати, а й поспілкуватися між собою, з учителями, зустріти друзів”.

Віра Середяк, учениця 9 класу: “Я прийшла в літню школу, щоби підтягнути свої знання з хімії за програмою 8 класу. Вчителька дуже приязна і прекрасно пояснює, усе доступно та зрозуміло. Ми проводили багато дослідів, будували генетичні ланцюжки, розв’язували задачі та рівняння. Було дуже весело та цікаво. Я була б рада, якби таку школу провели наступного року”.

Алла Скворцова, мама учениці, яка під час кетч-апів відвідувала Академічну гімназію: “Дочка зовсім не розуміла хімію, але по закінченню навчання сказала, що тепер повністю розібралась у предметі. Буду дуже вдячна, якщо така літня школа буде продовжуватися. До того ж коли дочка вийшла на навчання у свою школу, поділилася цікавими фактами з літніх кетч-апів. Деякі стали новиною навіть для вчителів”.

Більше відгуків від учасників знаходьте за посиланням.

Юлія Звєрькова, ГО “Смарт освіта”, спеціально для “Нової української школи”

Проєкт здійснює ГО “Смарт освіта” за підтримки Educo Foundation.

Матеріали за темою

Обговорення