Враховуючи міжнародний досвід: як шість українських вишів осучаснюють педагогічні програми

У вересні шість українських університетів впроваджуватимуть навчання за осучасненими педагогічними програмами. Вони беруть участь у міжнародному проекті “Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання” (MoPED)* у співпраці з іспанським, кіпрським та польським університетами. (Список учасників є тут).

Як зміняться програми, чого навчають іноземні партнери і чи будуть напрацювання проекту доступні для всіх – журналістці “Нової української школи” розповіла координаторка проекту Любов Зінюк (Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника).

У нас дві мети – модернізувати програму в педагогічних ВНЗ і розробити тренінги для вчителів.

Щоб зацікавити дітей, мусимо йти в ногу з часом, тому впроваджуємо найсучасніші методики викладання з використанням ІКТ.

Проект розрахований на вчителів STEAM-предметів (S – science, T – technology, Е – engineering, A – art, М – mathematics): інформатики, математики, фізики, біології, хімії, “Art” може включати також англійську.

Іноземні партнери вже проводили чотириденні тренінги для наших викладачів (від українських університетів було по 6-8 представників). Там показували, як на уроках використовувати сучасні засоби: смартфони, планшети, створювати віртуальні лабораторії для вивчення хімії і фізики, ігри, щоб навчити базових економічних знань.

Проект передбачає, що європейські партнери діляться своїм досвідом з нами, а ми цей досвід адаптуємо до наших реалій. Спершу застосовуємо на рівні університету, а далі – на рівні школи. Особливо це все актуально для НУШ.

Прикарпатський національний університет вже провів тренінг для 70-ти вчителів. Розповіли все, чого навчилися в іноземних колег. Цікаво, що на нього зареєструвалися педагоги не тільки з Івано-Франківської, а й з Львівської та Закарпатської областей. Наступні тренінги (про віртуальні лабораторії) будуть навесні.

Зараз ми працюємо над програмами. У кожному університеті збирається комісія, в якій є представники студентства, адміністрації університету та представники шкіл. У нашому випадку – ще очільник департаменту освіти. Потім будемо передавати програми на зовнішню оцінку ради експертів при МОН.

Студенти почнуть навчатися за модернізованими програмами в усіх шести університетах, які беруть участь у проекті, з вересня. Це апробація. Потім ми проведемо оцінку за результатами навчання. Програми будуть у відкритому доступі: на сайті проекту і на сайті МОН.

Також ми плануємо створити в університеті (інші учасники проекту так само, – ред.) інноваційні класи, які складатимуться з кількох зон. Кожна – присвячена певному виду роботи (ІТ-зона, конференц-зона, зона завдань, що потребують креативного мислення). Ідея створення таких класів у Європі виникла в умовах, коли не було коштів на створення окремих класів. І спеціалістів з роботи в таких класах у Європі всього п’ять. Ми переймали досвід у кіпріотів і хочемо показати нашим вчителям, як це все працює.

Концепція класу буде на нашому сайті, тому кожна школа зможе її реалізувати.

Кошти на обладнання ми отримали від проекту. Відкриття у Прикарпатському національному університеті відбудеться 15 липня.

26-27 вересня в Університеті Грінченка в Києві відбудеться конференція, де ми, наші українські та європейські партнери поділяться досвідом, як вони навчають майбутніх вчителів. Реєстрація відкрита.

* проект діє в межах програми ЄС Еразмус + КА2 – Розвиток потенціалу вищої освіти.

Надія Швадчак, “Нова українська школа”

Титульне фото: автор – mardzpe, Depositphotos

Матеріали за темою

Обговорення