Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

3 Січня 2024

70% учнів початкової школи в Запорізькій області потребують надолуження освітніх втрат: результати дослідження

Найнижчий рівень читацької майстерності та лічби серед 4 областей України (Львівської, Дніпропетровської, Запорізької та Харківської) мають учні початкових класів на Запоріжжі: 28% і 31% відповідно. А найкращі показники демонструють школярі на Дніпропетровщині та Львівщині.

Про це йдеться в дослідженні ГО “Навчай для України”, яке проводили з використанням методології DAPA з 23 жовтня до 29 листопада 2023 року.

Ознайомитися з повним текстом дослідження всі охочі можуть нижче або за посиланням.

Загалом, у тестуванні навичок читання та лічби взяли участь 410 учнів від 6 до 9 років.

У Дніпропетровській області лише 9% учнів продемонстрували найнижчий (“синій”) рівень навичок читацької майстерності та 13% учнів – з навичок лічби.

У Львівській області ці показники сягнули 19% та 23% відповідно.

На Харківщині найнижчий рівень з читання мають 14% школярів, а з лічби – 24%.

Водночас, найгірші показники продемонстрували учні початкової школи в Запорізькій області: 28% з читацької майстерності і 31% з лічби.

Частки тих, хто за результатами тестування досягли середнього (“помаранчевого”) рівня з читання та лічби, становлять більше чверті опитаних учнів Дніпропетровської, Запорізької та Харківської областей, а у Львівській області ці частки є дещо меншими:

  • Дніпропетровська область – 32% з читання та 27% з лічби;
  • Львівська область – 16% і 20% відповідно;
  • Харківська область – 30% і 28% відповідно;
  • Запорізька область – 30% і 31% відповідно.

Однак, близько двох третин опитаних у Львівській області мають високий (“білий”) рівень навичок читацької майстерності (65%), близько половини – на Дніпропетровщині (59%) та Харківщині (56%). У Запорізькій області цей показник найнижчий – 42%.

З лічби високий рівень навичок демонструють:

  • 60% опитаних у Дніпропетровській області;
  • 57% – у Львівській області;
  • 48% – у Харківській області;
  • 38% – у Запорізькій області.

За даними дослідження, у Львівській області потребу у проведенні заходів з надолуження освітніх втрат мають 50% опитаних школярів і школярок, у Дніпропетровській – 53%, у Харківській – 61%, а в Запорізькій – 70% учнів.

Дослідники припускають, що така різниця в результатах між Львовом і Дніпром, з одного боку, та Харковом і Запоріжжям, з іншого, викликана тим, що школярі в останніх двох областях уже другий рік вчаться лише дистанційно.

Navchaj-dlya-Ukrayiny_WEB

Читайте також: “78% освітян з прифронтових територій відчувають спустошеність і постійну втому: результати дослідження”.

Титульне фото – “НУШ”; інфографіка в тексті – ГО “Навчай для України”


Обговорення