Напишіть нам

Всі теми

18 Вересня 2021

Довіру до реформи можна легко зруйнувати недбалістю й безвідповідальністю – Лілія Гриневич

Ексміністерка освіти і науки Лілія Гриневич розповіла про загрози для реформи Нової української школи.

Про це вона говорила увдругій серії подкасту “Дофамін для освіти”.

За її словами, вчителі-предметники можуть бути не готовими до навчання учнів, які вже навчаються за стандартом НУШ, тому їм потрібне системне підвищення кваліфікації.

Не можна обійтися одноразовим красивим семінаром на кілька днів. Учителям-предметникам потрібні методичні інструменти, навчальні матеріали, освітнє середовище, дослідницькі методи навчання.

Аби їх реалізовувати, необхідно мати засоби навчання, і тому – підтримувальне підвищення кваліфікації вчителів. І це не можна вирішити за один раз”, – говорить Гриневич.

Окрім цього, ексміністерка зазначила, що проблеми можуть виникнути із забезпеченням учителів та учнів навчальними матеріалами, підручниками та загалом із фінансуванням.

“Можна просто не фінансувати реформу в достатньому обсязі, аби реформа не відбулася. Якщо зараз не буде фінансування підручників і навчальних матеріалів для 5-х класів, а це скажуть купувати батькам, це сформує негативне ставлення до пілоту.

Дуже легко маленькими кроками, недбалістю й безвідповідальністю, зруйнувати довіру до реформи. Й у великому масштабі нас чекає дискредитація реформи“, заявила Гриневич.

Окрім того, вона висловилася щодо пілотування НУШ у 5 класі, що розпочалося з 1 вересня. Зокрема, назвала вчителів, які взялися за пілотування, героями, адже їм доводиться переконувати батьків, які природно ставляться до новацій з обережністю.

“Тож атмосфера тривожності має компенсуватися підтримкою реформи, увагою до цих учителів, поціновуванням їхньої праці, розмовами з батьками, підтримкою сімей, поясненням, як здійснюється це навчання, у чому його додана цінність. Тут, мені здається, цієї підтримки бракує, сказала ексміністерка.

Текстову версію подкасту можна прочитати за цим посиланням

У попередній серії подкасту заступниця директора УЦОЯО заявила, що ЗНО – це не критерій якості освіти, а додаткова мотивація навчатися.

Фото: автор – Tverdohlib.com, Depositphotos

Публікація підготовлена за підтримки Представництва “Фонду Фрідріха Науманна за Свободу” в Україні. Фонд Фрідріха Науманна за Свободу – фонд ліберальної політики, що сприяє зміцненню свободи та гідності людини в усіх сферах суспільства. Детальніше за посиланням.


Обговорення