Напишіть нам

Всі теми

22 Серпня 2020

Як дівчата почуваються у конкуренції та як це впливає на їхню кар’єру – PISA

Науковці припускають, що нестача впевненості у дівчат порівняно з хлопцями може пояснити меншу зарплатню у жінок, ніж у чоловіків.

Це показало дослідження за даними міжнародного дослідження якості освіти PISA.

Також цей фактор та відносний дискомфорт дівчат у конкуренції може пояснити й недостатність жінок на високих посадах.

Однак відмінності між країнами свідчать про те, що гендерні розриви у ставленні до конкуренції не обумовлені заздалегідь. Підтримка батьків і вчителів та їхня зацікавленість у своїх дітях / учнях, шкільна політика та практика можуть допомогти учням формувати правильні уявлення про власні сили.

Подолання гендерних провалів на ринку праці потребує, щоб усі батьки, педагоги та роботодавці почали більш критично ставитися до власних припущень і свідомих чи несвідомих упереджень. Роблячи це, вони зможуть надати дівчатам і хлопцям відповідну підтримку та забезпечити, щоб успіх у школі та поза нею не залежав від гендеру, – дійшли висновку науковці.

Дослідники також зазначають:

  • У більшості країн та економік, які брали участь у PISA-2018, хлопці частіше, ніж дівчата, висловлювали позитивне ставлення до конкуренції, причому найбільші гендерні відмінності спостерігаються у Франції, Португалії, Великобританії та Уругваї.
  • У середньому по країнах ОЕСР дівчата отримали результати з математики в PISA-2018 лише на п’ять балів нижчі ніж хлопці, а з природничо-наукових дисциплін – на два бали вищі. У 13 країнах та економіках, включаючи країни з найвищими показниками – Фінляндію та Норвегію, дівчата значно перевершили хлопців у математиці.
  • Дві з трьох дівчат у середньому по країнах ОЕСР, але менше одного з двох хлопців повідомили, що невдача змушує їх сумніватися у своїх планах на майбутнє. Австрія, Німеччина та Нідерланди стали тими країнами ОЕСР, де дівчата висловлювали найменший страх перед невдачею, але все ж набагато більший, ніж хлопці цих самих країн.

Ознайомитись із дослідженням повністю можна у документі нижче:

PISA_in_Focus105-1

Завантажити документ

Нагадаємо, позитивне ставлення учнів до змагальності як життєвого принципу більше сприяє їхній успішності в навчанні, ніж культивування духу суперництва в школі.

Також хороші стосунки з вчителями позитивно впливають на успішність учнів.

Фото: автор – SIphotography, Depositphotos

Підписуйтесь на наші Facebook та Viber, а також Telegram для учнів


Обговорення