Теми статті: вчителям, математика
13 Листопада 2024
Зображення створене за допомогою штучного інтелекту
Математика часто сприймається молодшими школярами як нудний і складний предмет. І вже з початкової школи багато дітей “забувають” вдома книжки та зошити або навіть бояться математики. Причини цього можуть бути різними: від невпевненості у своїх здібностях до негативного (занадто вимогливого, суворого, прискіпливого) ставлення батьків чи вчителів. Тому завдання дорослих – пробудити в учнівства справжню цікавість та захоплення цією наукою, яка структурує мислення й розвиває уяву.
Як пробудити інтерес до математики в дітей? “Новій українській школі про це розповіла Оксана Онопрієнко, доктор педагогічних наук, координаторка проєкту Eduten в ГО “СТЕМ Освіта Україна”.
Тож у цьому матеріалі читайте:
Далі – пряма мова пані Оксани.
Спершу важливо зрозуміти, що спонукає дітей до навчання. Вирізняють два основні види мотивації – зовнішню та внутрішню.
Як пробудити внутрішню мотивацію? Перевірені способи.
1. Гейміфікація. Перетворіть заняття на “математичну пригоду” з балами, медалями, іншими цікавими саме вашим дітям відзнаками. Молодші школярі обожнюють змагатися й здобувати перемоги.
2. Різнорівневі завдання. Кожен учень має знайти для себе математичний “виклик” відповідно до його здібностей та інтересів. Можливість вибору мотивує сама по собі. Навіть якщо спочатку дитина обиратиме прості завдання, з часом приклад інших дітей та підбадьорювання дорослих стимулюватиме до роботи зі складнішими завданнями.
3. Візуалізація прогресу. Створіть графіки, діаграми, таблиці (чи в будь-який інший спосіб покажіть дітям, що вони прогресують у вивченні математики), які даватимуть дітям зворотний зв’язок про їхні досягнення. Це надихає на нові звершення!
4. Групова робота. Об’єднайте дітей у команди для спільного розв’язування математичних завдань. Вони вчитимуться одне в одного й розвиватимуть комунікативні навички.
5. Зв’язок навчального матеріалу з реальним життям. Покажіть учнівству, як математика застосовується у повсякденні – під час приготування їжі, планування бюджету, орієнтування на місцевості тощо. Так діти відчують практичну користь від предмета.
6. Регулярний зворотний зв’язок. Не шкодуйте похвали та конструктивних коментарів, відзначайте навіть найменші успіхи дітей. Це надихатиме їх на нові звершення. Думка вчителя і рідних має для молодших школярів значення.
7. Періодичне використання методики виклику та змагання. Організовуйте тематичні тижні або короткострокові змагання із доступними заохоченнями (наприклад, трохи менше домашніх завдань, пропозиція виконати деякі завдання на електронній платформі) або цікавими призами. Нехай діти практикують змагатися, адже здорова конкуренція робить навчання запальним і привабливим.
Ось декілька практик викликів, доцільних на уроках математики.
Поєднуючи ці способи навчання, ви зможете перетворити математику на улюблений предмет своїх учнів. Адже важливо зробити навчання не лише корисним, а й захопливим.
Оксана Онопрієнко, спеціально для “Нової української школи”
Титульне фото: ШІ
Обговорення