Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

Учителі, викладачі, управлінці та безробітні – хто претендує на посаду освітнього омбудсмена та з яким професійним минулим

Спеціальна комісія Міністерства освіти і науки допустила до участі в доборі на посаду освітнього омбудсмена 17 осіб. Серед них десятеро – представники університетської спільноти, троє – шкільної, ще троє офіційно наразі безробітні й одна кандидатка – нинішня працівниця Служби освітнього омбудсмена.

Нагадаємо, чинний освітній омбудсмен Сергій Горбачов завершує свою каденцію 14 серпня 2024 року. Для пошуку нового омбудсмена в МОН створили спеціальну комісію на чолі із заступником міністра освіти й науки Михайлом Винницьким. До 28 липня всі охочі взяти участь у конкурсі могли подати свої документи в МОН. Далі комісія вивчатиме резюме кандидатів та проведе співбесіди.

Тим часом редакція “НУШ” зібрала з відкритих джерел інформацію про 17 претендентів на посаду освітнього омбудсмена. Ми брали до уваги дані про місце роботи, за можливості вивчали їхні сторінки в соцмережах (не всі їх ведуть або мають закриті профілі), а також перевіряли в доступних реєстрах, чи не мають кандидати правопорушень.

Ділимося результатами нашої невеликої перевірки.

Для зручності пронумерували претендентів загальним списком від 1 до 17 та поділили їх на чотири групи: представники шкіл, університетів, освітні управлінці, безробітні.

[Акцентуємо, що цей матеріал не має на меті рекламувати чи дискредитувати когось із кандидатів. З жодним із них редакція “НУШ” не має ані родинних, ані інших особистих звʼязків. Усі викладені факти – усе те, що нам вдалося знайти у відкритих джерелах].

ПРЕТЕНДЕНТИ ВІД ШКІЛ

Шкільну освіту на конкурсі представляє троє осіб.

1. Володимир Алєксєєв.

Наразі освітянин служить у спеціальному підрозділі групи ударних БпЛА. Раніше редакція розповідала про Володимира та його колег, які заради захисту України змінили вчителювання на службу в ЗСУ, а також згадували про нього в матеріалі про освітянську ініціативу “Учитель іде в ЗСУ”.

До військової служби Володимир Алеєксєєв був директором Гнідинцівської школи (Чернігівщина), журналістом та консультантом із питань навчання в початковій школі.

Також відомо, що освітянин є автором книжок про інтегроване та проєктне навчання в початковій школі, а також проводив вебінари для вчителів. А ще – ввійшов у топ-5 “Тато року України 2019” в номінації “Освіта”.

Про своє рішення змінити військову службу на посаду освітнього омбудсмена Володимир Алексєєв розповів у Facebook. І пояснив, яких саме змін прагне, зокрема, “повноцінного захисту прав дітей; повноцінного захисту прав вчителів; вільне й незалежне майбутнє для дітей; щоб освіта стала другою після “армії” у важливих напрямах розвитку країни; ту освіту, модель якої скопіюють усі країни Європи й світу; довіри батьків до освіти”.

2. Олена Тарасова.

Донедавна освітянка працювала заступницею директора з навчально-виховної роботи та вчителькою української мови й літератури в житомирському ліцеї № 21. Про своє звільнення розповіла на сторінці у Facebook.

Звідси ж відомо, що кандидатка має дві освіти: вихователь дошкілля і вчитель української мови та літератури.

У 2021 році Олена Тарасова посіла третє місце в номінації “Інноваційний прорив” у конкурсі “педагог-новатор”.

3. Владислав Шепельський.

Учитель фізики та астрономії, працює в київській гімназії № 315 з поглибленим вивченням іноземних мов. Як ідеться на сайті школи, Владислав обіймає посаду заступника директора з інформаційно-комунікаційних технологій.

Відомо, що вчитель здобував вищу освіту в Державному університеті інформаційно-комунікаційних технологій. Також складав іспит на володіння державною мовою, його загальний результат – 81 %.

У 2024 році Владислав Шепельський брав участь у конкурсі “Вчитель року” (фізика).

ОСВІТНІ УПРАВЛІНЦІ

У цій категорії є одна кандидатка на посаду освітнього омбудсмена.

4. Надія Лещик.

З жовтня 2019 року й донині вона працює начальницею відділу медіа та аналітики Служби освітнього омбудсмена.

У 2015–2019 роках Надія Лещик була завідувачкою сектору зовнішніх комунікацій та завідувачкою сектору електронних інформаційних ресурсів Інституту модернізації змісту освіти.

Також має досвід роботи на посаді методистки вищої категорії, завідувачки відділу зв’язків із громадськістю відділення змісту позашкільної освіти та виховної роботи Інституту інноваційних технологій і змісту освіти.

Надія Лещик брала участь у конкурсному доборі на посаду керівника комунального некомерційного підприємства “Освітня агенція міста Києва”. Також входила до складу організаційного комітету Всеукраїнського конкурсу вебсайтів позашкільних закладів освіти, має наукові роботи в Google Академія.

На місцевих виборах 2021 року входила до команди партії “Голос” у Броварах.

Надія Лещик одна з небагатьох, хто заявив публічно про участь у конкурсі на посаду освітнього омбудсмена. У своєму дописі на Facebook вона розповіла:

Маючи п’ятирічний досвід роботи в Службі освітнього омбудсмена, добре розумію, які саме є проблеми із захистом прав: прогалини в законодавстві, відсутність механізмів захисту прав у громадах, неякісна комунікація з учасниками освітнього процесу, відсутність реальних механізмів впливу на порушників прав тощо.

Тому разом із депутатами Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій розробляємо пропозиції, щоб освітній омбудсмен мав більше реальних інструментів для захисту прав в освіті”.

ПРЕДСТАВНИКИ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ СПІЛЬНОТИ

Від закладів вищої освіти документи подало найбільше кандидатів – десятеро осіб.

5. Денис Домоцький.

У своїх документах на участь у конкурсі він вказав, що є помічником ректора Національного університету “Чернігівський колегіум” імені Т.Г. Шевченка, однак такої інформації на сайті закладу немає. Водночас на сайті колегіуму вказано, що Денис Домоцький викладає тут соціологію освіти. Також він є аспірантом Академії політико-правових наук України.

Крім університетської роботи, має десятирічний досвід учителювання в чернігівській школі № 27 – працював педагогом-організатором, вчителем історії та географії й заступником директора з виховної роботи.

За даними з державних реєстрів, Денис Домоцький є засновником двох громадських організацій, не пов’язаних з освітою.

У 2019 році був довіреною особою кандидата на пост Президента України Романа Безсмертного, а 2020 року входив до ради чернігівського осередку партії “Голос”.

У 2023 році склав іспит на рівень володіння державною мовою, його загальний результат – 97 %.

6. Ілля Лисоконь.

Наразі працює в Криворізькому державному педагогічному університетові старшим викладачем кафедри соціальної педагогіки й соціальної роботи та помічником ректора з перспективного розвитку.

У 2023 році здобув ступінь доктора філософії (PhD) з освітніх педагогічних наук. Має наукові праці на сайтах Google Академія, ORCID та Репозитарій КДПУ.

Також був активним учасником конкурсів грантів і наукових проєктів щодо створення молодіжних просторів у Кривому Розі, підтримки інклюзивної освіти, модернізації студентських гуртожитків міста тощо.

Ілля Лисоконь є засновником молодіжного центру “#StudHub” та співзасновником ГО “Академія тренінгової освіти”.

7. Сергій Михнюк.

Обіймає посаду директора навчально-наукового центру виховної роботи й соціального розвитку Національного університету біоресурсів і природокористування України. Працює в університеті з 2020 року.

Як ідеться на сайті НУБіП, Сергій Михнюк навчався тут в аспірантурі (2018–2022 рр.). та здобув ступінь доктора філософії (PhD).

Має наукові праці на сайтах Google Академія, ResearchGate та ORCID.

У колі його наукових інтересів – підготовка фахівців соціальної сфери (соціальних педагогів, соціальних працівників), якість освіти та управління закладами освіти.

8. Віктор Пилявець.

Нині є завідувачем кафедри Вінницького навчально-наукового інституту економіки Західноукраїнського національного університету. Має ступінь кандидата економічних наук та вчене звання доцента. Публікувався на сайті Google Академія та є автором понад 80 наукових і науково-методичних праць.

У вищій освіті працює понад 20 років. Своїми сферами інтересів Віктор Пилявець називає бізнес-планування, технології управлінського обліку та конкурентоспроможність галузей національної економіки. Власне, про це свідчить і його інтерв’ю виданню “Все про бухгалтерський облік” про те, якою має бути освіта бухгалтера.

UPD: 1 серпня 2024 року МОН повідомило про виключення Віктора Пилявця зі складу претендентів на посаду освітнього омбудсмена.

9. Наталія Птиця.

Працює доценткою кафедри транспортних систем і логістики Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. На сайті університету вказано, що Наталія Птиця має дві вищі освіти – за спеціальностями “Економіка підприємства” та “Транспортні системи й логістика”.

У 2020 році захистила кандидатську дисертацію, має одну наукову статтю у Scopus та понад 10 статей в українських наукових журналах.

10. Олександр Рудик.

Як ідеться на сайті Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, Олександр Рудик працює доцентом кафедри методики природничо-математичної освіти й технологій.

Викладач є автором програми для поглибленого вивчення математики для 8–11-х класів та автором навчальних посібників з алгебри. Також має звання заслуженого вчителя України та проводить учнівські олімпіади з інформатики.

Публікував низку статей на сайті Google Академія.

11. Петро Савчук.

У документах на участь у конкурсі вказав, що є помічником ректора Національного авіаційного університету. Однак такої інформації на сайті ЗВО немає, натомість на особистій Facebook-сторінці пана Петра є світлини з НАУ.

Звідси ж дізнаємося, що з 2015 року Петро Савчук був ректором Луцького національного технічного університету. Утім, у 2020 році Державна служба якості освіти знайшла порушення в його роботі, зокрема, щодо неправомірного зарахування навантаження на викладачів та призначення керівників на деяких кафедрах.

У 2023 році Луцький міськрайонний суд розглядав дві справи щодо корупційних дій Петра Савчука, які він вчинив на посаді директора Волинської державної сільськогосподарської дослідної станції Інституту картоплярства Національної академії аграрних наук України. У цьому ж році працівники Інституту картоплярства висловлювали Савчуку недовіру.

З лютого 2024 року на Work.ua опубліковане резюме Петра Савчука, з якого відомо, що після звільнення з Луцького національного технічного університету та Інституту картоплярства він встиг попрацювати в Державній службі надзвичайних ситуацій і Міністерстві стратегічних галузей промисловості.

12. Ірина Сопілко.

Наразі вона виконує обов’язки декана юридичного факультету Національного авіаційного університету. На сайті НАУ йдеться, що Ірина Сопілко має низку звань та досягнень: доктор юридичних наук, професор, відмінник освіти України, академік Академії наук вищої школи України, заслужений юрист України та інші.

У відкритих джерелах розповідають про хабарницькі дії з її боку та працевлаштування на роботу в НАУ “мертвих душ”. Крім цього, у пошуковому сайті Scanbe є записи про штрафи у виконавчих провадженнях (щодо порушення правил дорожнього руху, позову Ірини Сопілко щодо захисту честі й репутації).

Також викладачка працює адвокаткою, а місцем надання індивідуальних консультацій вказує адресу НАУ та офіс у Софіївській Борщагівці (Київщина).

13. Ірина Торбенко.

Працює проректоркою з науково-педагогічної роботи та міжнародних зв’язків приватного закладу вищої освіти “Міжнародний європейський університет”.

З огляду на її профіль у Facebook, раніше працювала в Донецькому національному медичному університеті, де виконувала обов’язки декана міжнародного медичного факультету. Хоча має педагогічну, а не медичну освіту (кандидатка педагогічних наук).

З реєстру судових рішень відомо, що Ірина Торбенко подавала позов на Донецький національний медичний університет у справі щодо трудових відносин (про поновлення порушених конституційних прав працівника на відпочинок).

14. Анна Федоренко.

Має звання кандидатки фізико-математичних наук та працює доценткою кафедри управління в транспортній галузі Дунайського інституту Національного університету “Одеська морська академія”.

У 2023 році була кандидаткою в експерти з акредитації освітніх програм. Також має доробок статей на Google академія.

ОФІЦІЙНО БЕЗРОБІТНІ

З таким статусом подали свої документи на посаду освітнього омбудсмена троє осіб.

15. Олена Кисельова.

У 2023–2024 навчальному році викладала трудове право в Сумському державному університеті. На сайті університету йдеться, що Олена Кисельова – докторка юридичних наук, доцентка кафедри адміністративного, господарського права та фінансово-економічної безпеки Сумського державного університету. Була заступницею завідувача кафедри.

До сфери наукових інтересів входить захист прав людини у сфері праці, відповідальність у трудовому праві та міжнародні стандарти в регулюванні соціально-трудових відносин.

З 2019 до 2022 року вела приватну адвокатську діяльність у Сумах, Харкові, Броварах, Софіївській Борщагівці. Входила в Раду адвокатів Сумської області.

16. Микола Нікульчев.

Кандидат філософських наук, раніше був завідувачем кафедри філософії Донецького національного технічного університету. Наразі на сайті кафедри університету його немає в списку викладачів.

Має праці у Google академія.

Микола Нікульчев подавав свою кандидатуру на посаду директора Інституту модернізації змісту освіти.

17. Оксана Сухецька.

На сайті Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини вказано, що Оксана Сухецька працювала тут заступницею декана з міжнародного співробітництва, старшою викладачкою та керівницею жіночого хору.

За освітою – диригентка. Має наукові статті на Google Академія. Також веде YouTube-канал як засновниця, диригентка та художня керівниця “Молодіжного камерного хору”.

UPD: 1 серпня 2024 року МОН повідомило, що до переліку претендентів на посаду освітнього омбудсмена включили:

  • Бенедисюк Марію – вчительку фізики, математики, інформатики в Довбиському ліцеї (Житомирська область);
  • Дроб’язко Тетяну – виховательку Ніжинського ЗДО № 16 “Оленка” (Чернігівська область);
  • Запотоцьку Олену – професорку кафедри адміністративного, фінансового та інформаційного права Державного торговельно-економічного університету;
  • Мірошниченко Оксану – доцентку кафедри суспільних дисциплін та методики викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського.

P.S. Раніше ми докладно розповідали про обов’язки освітнього омбудсмена та завдання очолюваної ним Служби. Передусім це захист прав усіх учасників освітнього процесу (учнів, батьків, учителів), докладний розгляд спірних питань, наприклад, щодо правомірності звільнення педпрацівників, а іноді пошук рішень для розв’язання абсолютно нових проблем в освіті. Вочевидь, новий освітній омбудсмен має добре розуміти, чим живе зараз освіта (від дошкільної до вищої), які є в ній виклики та які рішення допоможуть їх здолати.

Узагальнила Інна Лиховид, “Нова українська школа”

Титульне фото: НУШ

Матеріали за темою

Обговорення