Напишіть нам

Всі проєкти

Всі теми

24 Жовтня 2017

У МОН пояснили “межу компромісу” з висновками Венеціанської комісії

У Міністерстві освіти та науки зазначили, що в України є “межа компромісу”, на який вона може піти, враховуючи висновки Венеціанської комісії щодо закону “Про освіту”.

Про це сказала міністр освіти і науки Лілія Гриневич в ефірі телеканалу “Прямий”.

“Ми повинні розуміти, наскільки далеко ми можемо щось змінювати. Існує провідна ідея  всі представники національних меншин повинні вільно володіти державною мовою. Якщо рекомендації Венеціанської комісії зіб’ють цю ідею, тоді наше питання – наскільки ми можемо враховувати такі рекомендації сказала Гриневич.

Вона також вважає, що Україна повинна узгоджувати свій закон не з іншими державами, а з власними національними меншинами, консультуючись з ними щодо імплементації документа.

Якщо рекомендації Венеціанської комісії будуть стосуватися, наприклад, кількості предметів, які можна навчати мовою меншин – прекрасно, ми можемо це розглядати. Що потрібно видовжити перехідний період до запровадження україномовного навчання  теж можемо розглядати. Тобто є допустима межа цього компромісу“,  підкреслила міністр.

Нагадаємо, 28 вересня Міністерство закордонних справ України спрямувало закон “Про освіту” на експертизу до Венеціанської комісії. А 12 жовтня ПАРЄ провела термінові дебати щодо мовної статті нового закону “Про освіту” та ухвалила в своїй резолюції майже всі поправки угорців та румунів.

У МОН зазначили, що ця резолюція має рекомендаційний характер, та повідомили, що висновок Венеціанської комісії з’явиться не раніше кінця 2017 року.

Також у Міносвіти розробили проект базового навчального плану, в якому прописали кількість годин для вивчення мов національних меншин у початкових класах.

Повний текст мовної статті є тут.

“Нова українська школа”

Фото: автор – Aaron Burden, Unsplash


Обговорення